środa, 15 sierpnia 2012

Dziewczyna na Times Square


Autor:
Tytuł: Dziewczyna na Times Square
Wydawnictwo: Świat Książki
Rok wydania: 2012
Stron: 480


 Kocham czytać książki, które wzbudzają we mnie  tak skrajne emocje. Opowieści dające do myślenia i zostające w myślach na dłużej.

Właśnie taką książką jest Dziewczyna na Times Square. To historia LilyAnne - młodej nowojorskiej studentki mieszkającej razem z przyjaciółką Amy w wynajętym mieszkaniu. Dziewczyna boryka się z wieloma problemami. Jednym z nich jest stały brak gotówki. Mimo pomocy finansowej  rodziców, Lily zmuszona jest pracować  na swoje utrzymanie jako kelnerka.
Do tego dochodzi rozstanie z chłopakiem. Dziewczyna nie znajduje wsparcia w rodzinie. Rodzeństwo raczej nie interesuje się młodszą siostrą, a rodzice mieszkają na Hawajach.
Kolejnym problemem jest stan matki - wiecznie pogrążonej w depresji alkoholiczki. Kiedy LilyAnne przebywa u rodziców, dostaje telefon od detektywa O' Malley'a, który informuje ją o nagłym zaginięciu Amy.

 „Ten pełen wad, lecz idealny mężczyzna zmienił jej życie na zawsze.”

Dziewczyna na Times Squareto cudowna, urzekająca, piękna i mądra opowieść. Historia trudna, czasem brutalna, ale jakże wspaniała.

Książkę kupiłam pod wpływam impulsu. Nigdy wcześniej nie słyszałam o niej, ani jej autorce. Oczywiście nie żałuje tego wyboru. Instynkt mnie nie zawiódł.


,,Czytając książki Paulliny Simons, mamy gwarancję, że będziemy płakać. Zarówno ze wzruszenia, jak i ze śmiechu."(cyt. z okładki)


 Dziewczyna na Times Square to opowieść wciągająca już od pierwszej strony. Pełna smutku, zwątpienia, ale także miłości i nadziei na lepsze jutro.

„Wpadamy z krzykiem w życie i nie mamy wyboru, musimy je przeżyć do cholernego końca.”


 Jestem pewna, że do twórczości Paulliny Simons wrócę niebawem. Po przeczytaniu wielu pozytywnych opinii i recenzji mam ochotę przeczytać Jeźdźca Miedzianego”. 

Książkę Dziewczyna na Times Squarepolecam gorąco wszystkim. Jestem pewna, że poruszy ona niejedno serce.

 Ocena: 9/10

2 komentarze:

  1. Opis ksiązki nie zwalił mnie z nóg. Przeczytam , ale ze względu na samą autorkę, którą znam z innych powieści.

    OdpowiedzUsuń
  2. Raczej nie sięgnę. Mimo dobrej oceny mnie nie przekonuje (:

    OdpowiedzUsuń